Monday, September 11, 2006

Mushroom picking

Being a Dutch guy I don’t know much about mushrooms. I basically know ‘champignons’ and that’s it. However, now I live in Poland and around this time everyone gets crazy and wants to go in the forests to pick the most beautiful mushrooms there are. And also everyone seems to know which ones are eatable and which ones are poisonous (like the top picture).
On Saturday we went mushrooms picking. Jola, my parents-in-law, and me. After one hour of picking we had almost a basket full, and we had found podgrzybi and other good sorts.
Later that day, Jola prepared them carefully and although we were both a bit scared in the beginning we enjoyed a lovely mushroom dinner.
Ik ben een Nederlanders en weet dus weinig van paddenstoelen. Eigenlijk ken ik alleen maar champignons. Echter ik woon nu in Polen en rond deze tijd wordt iedereen wild en moet het bos in om paddenstoelen te plukken. En ook weet iedereen welke goed zijn en welke giftig (zoals het bovenste plaatje). Op zaterdag zijn we dus wezen paddenstoelen plukken. Jola, mijn schoonouders en ik. Na een uur hadden we een mand vol en hadden we bijvoorbeeld podgrzybi en andere goede soorten. Later die dag heeft Jola ze goed gekookt en een heerlijk diner bereid, alhoewel we allebei ook een beetje bang waren.
Posted by Picasa

No comments:

Feedback to Eyckenstein

Click here to send feedback.